De aansprakelijke partij of haar verzekeraar moet de schade vergoeden. Uiteraard horen daar ook de kosten voor inschakeling van een letselschadespecialist bij. Dat betekent dus dat onze inzet jou niets kost en je weet dat je uitstekend vertegenwoordigd bent. Op deze pagina vind je meer informatie over de kosten.
Hoe verder na een bedrijfsongeval?
-
1
-
2Schadevergoeding
-
3
Wie is aansprakelijk?
Een werkgever doet vaak zijn best om te zorgen voor veilige werkomstandigheden. Daartoe zijn werkgevers ook verplicht. Als er dan toch iets gebeurt, vindt een werkgever ook vaak dat hij geen schuld heeft. Maar het gaat bij het vergoeden van letselschade niet om schuld – het gaat erom wie er aansprakelijk is. En bij ongelukken tijdens het werk is de werkgever over het algemeen aansprakelijk, tenzij deze bewijst dat hij er niets aan kon doen en dus niet aansprakelijk is. Omdat het verzamelen van bewijzen en het bepalen van aansprakelijkheid een lastig proces kan zijn, is het verstandig om de Arbeidsinspectie in te schakelen. Deze kan een onafhankelijk onderzoek doen. Het kan helaas wel lang duren voordat dat onderzoek is afgerond en de aansprakelijke partij is bepaald.
Schadevergoeding eisen
De kosten die direct of indirect veroorzaakt worden door het door jou opgelopen letsel kunnen worden verhaald. Hierbij kun je denken aan niet-ontvangen inkomen, medische kosten, hulp aan huis, opvang van kinderen en revalidatiekosten. Wij zorgen dat de verzekeraar op korte termijn jouw kosten kan dekken door middel van een voorschot. Daarna gaan wij aan de slag met de volledige schadevergoeding.
Neem contact opWeer aan de slag
Je wilt je leven graag weer op de rit krijgen, thuis en ook qua werk. Wij helpen je met een re-integratietraject op maat en nemen de kosten van eventuele aanpassingen op de werkplek en thuis mee in de berekeningen van de benodigde vergoeding. Tegelijk zijn wij ons bewust van het belang van een goede verstandhouding tussen werkgever en werknemers. In de onderhandelingen waken we er daarom voor dat jouw arbeidsrelatie niet verstoord raakt.
De mate van betrokkenheid en inleving door de expert in de problematiek, zowel fysiek als geestelijk, was zeer groot. Ook de gegeven adviezen waren bruikbaar en volledig. De mail contacten verliepen altijd vlot en duidelijk.
Ik ben erg onder de indruk van de wijze waarop mijn zaak, de mogelijkheden en de beperkingen en de gang van zaken steeds duidelijker werden uitgelegd. Er was nadrukkelijk aandacht voor mij als slachtoffer, met steeds op de eerste plaats mijn letsel en kans op genezing/ voorkoming van blijvend letsel, op de tweede plaats de schadevergoeding. Ik heb dat enorm gewaardeerd.
Lees meer >De professionaliteit, de aandacht, je verhaal kon ik goed kwijt, ik voelde mij gesteund in alle ellende, geweldig dank jullie allen, in het bijzonder Mariken, top.
Wij zijn er van overtuigd dat bureau Kloppenburg mijn belangen dusdanig goed behandeld heeft, dat we zeer tevreden zijn over het resultaat.
Mariken kom zeer kundig over, denkt mee. Communiceert helder en duidelijk. Ik heb in het verleden wel eens anders meegemaakt. Een verademing!
Hartelijk dank voor de fijne hulp die wij van u hebben gehad tijdens de afwikkeling van het ongeval. Ook de belafspraken stelden wij zeer op prijs.
Iedereen bedankt die op de een of andere manier heeft meegewerkt aan “onze” zaak.
Een hele kleine attentie als dank voor uw fantastische inzet
Heel erg bedankt voor het vakkundig afhandelen van mijn geleden schade na mijn aanrijding. Het heeft mij een hoop zorgen bespaard waardoor ik mij volledig kon richten op mijn herstel.
Ik wil je bedanken voor alle goede zorgen en het bijstaan in mijn zaak! Je hebt mij, ons, enorm gelopen!
Bedankt voor jullie prettige begeleiding en dit fijne resultaat. Veel succes met jullie werk en een goede gezondheid gewenst.
We are very glad that you have taken care of our case. It is a great job what you have done. We wish you all the best! When you are nearby us, you are always welcome to visit us.
Hierbij wil ik graag laten weten dat wij de eindafrekening hebben ontvangen. Er is zoveel dat wij voelen maar met dit kaartje danken we jullie speciaal als team. Jullie inzet met oog voor de vele details heeft deze zaak tot een goed einde gebracht.
Lees meer >Beste Remko en collega’s. heel erg bedankt voor de deskundige ondersteuning bij de afhandeling van mijn letselschade.
Hartelijk bedankt voor de snelle afhandeling. Mocht ik weer worden aangereden, dan weet ik je snel te vinden.
Via deze weg wil ik u bedanken voor alles wat u de afgelopen jaar voor mij betekend heeft. Ook namens mijn ouders heel erg bedankt voor alle goede zorg. Nu heb ik een goede start voor de mijn toekomst. Heel erg hartelijk bedankt.
Helemaal beduusd van het bedrag dat eruit is gekomen. Dit is voor mij een duizelingwekkend bedrag. Dank voor alle hulp, inzet en het prettige contact. Ik zal jullie zonder twijfel aanbevelen bij anderen. Ik kan niet beloven ik niet meer aangereden zal worden, doch zo ja, dan kom ik zeker weer aankloppen bij Kloppenburg.
Lees meer >Een ieder heel veel dank voor alle moeite die u gedaan heeft voor ons.
Prettig persoonlijk en professioneel. Ik werd geregeld op de hoogte gehouden van de voortgang.
Goede balans tussen persoonlijke aandacht en de zakelijke aanpak van het dossier.
Dank voor uw goede zorg!
De professionele kennis en kunde heb ik zeer positief ervaren. Het inschakelen van een onafhankelijke partij om de medische kant goed in beeld te brengen. Deze partij gaf tevens welkome adviezen. Huisbezoek met de behandelaar van verzekeraar, heb ik ook als positief ervaren.
Lees meer >Joshua stond altijd klaar voor mij en nam echt de tijd om naar me te luisteren. Ik ben echt niet de gemakkelijkste maar hij begreep me altijd.
Ik hoop het nooit meer nodig te hebben maar zal ten alle tijden jullie aanbevelen.Ik ben zeer tevreden. Ik ben continue betrokken bij het gehele proces.
Graag wil ik je hartelijk bedanken voor de prettige samenwerking de afgelopen jaren. Het was fijn om te ervaren, en niet alleen voor te staan om mijn klachten serieus te krijgen. Jij hebt mij hierin geweldig gesteund. Er zullen nog moeilijke jaren komen maar ik heb vertrouwen dat ook daar een oplossing voor zal gaan komen. Nogmaals bedankt!
Lees meer >Dank jullie wel voor jullie hulp en steun.
Hier een presentje voor jou en je secretaresse. Om jullie te bedanken voor al jullie hulp en goede zorgen.
Nogmaals mijn hartelijke dank voor jullie inzet en bereikbaarheid over de jaren heen. Met name het uitzonderlijke resultaat op een perfect moment!
We willen je weer hartelijk bedanken voor je medeleven, werk en inzet.
Veel dank voor de nauwkeurige, grondige en menselijke hulp in dit voor mij lastige traject. Het maakt het allemaal een stuk draaglijker.
Dank is een klein woordje. Voor een groot gevoel. Dank, ook namens mijn gezin, voor alles in de afgelopen periode.
Een kaartje is net even wat persoonlijker dan de mail. Daarom wil ik je nog een keer bedanken op deze manier. Je hebt me heel goed geholpen.
Hartstikke bedankt voor de fijne ondersteuning en prettige communicatie in de afwikkeling van mijn letselschade!
Ik wil jullie bedanken al jullie motivatie en inzet wat jullie voor mij gedaan hebben. Bedankt voor de fijne samenwerking!
Ik wil jullie alvast bedanken voor jullie enorme inzet. Wat ben ik blij met jullie hulp. Ik had echt door de bomen allang het bos niet meer gezien en hier en daar de moed wel wat verloren. Dankzij jullie schijnt de zon weer op een juist moment. Dank jullie wel!
Lees meer >Hartelijk bedankt voor alle zorg, ondersteuning en rust die jij mij hebt geboden deze afgelopen 11 maanden.
Heel erg bedankt voor al je hulp! Zonder jou waren we er niet uitgekomen.
Ik wil jou en het hele team ontzettend bedanken voor alle tijd en moeite die jullie in mijn zaak hebben gestoken. Grote klasse!
Ik wil u heel hartelijk dank zeggen voor alles wat u voor mij hebt gedaan. Wat heb ik het met u getroffen. Alles goed uitleggen, een luisterend oor, het heeft mij heel erg goed gedaan. U benadert alles zo menselijk met een warm gevoel. Als ik u een raad mag geven, blijf het doen zoals u het bij mij hebt gedaan. Veel lof.
Lees meer >Kloppenburg helpt
Hulp bij het bepalen van de aansprakelijkheid
Als een werknemer gewond raakt tijdens het werk, is het belangrijk om te bepalen wie aansprakelijk is voor het ongeval. Dit kan de werkgever of een andere partij zijn, zoals een leverancier van materialen of een onderaannemer.
Het is belangrijk om te bepalen wie aansprakelijk is, omdat dit bepaalt wie verantwoordelijk is voor het betalen van schadevergoeding. Als de werkgever aansprakelijk is, is het de verantwoordelijkheid van de werkgever om ervoor te zorgen dat de werknemer de juiste hulp krijgt en dat er voldaan wordt aan de wettelijke verplichtingen, zoals het betalen van ziektekostenverzekering en het vergoeden van inkomensschade. Hier hoort ook het inschakelen van Kloppenburg bij.
Neem contact opVergoedingen
Schadevergoeding voor directe en toekomstige kosten
Het is belangrijk om te weten dat de schadevergoeding niet alleen bedoeld is om een werknemer te compenseren voor directe kosten die voortvloeien uit een ongeval (zoals medische kosten), maar ook om ervoor te zorgen dat de werknemer de juiste hulp krijgt voor het herstel. Dit kan bestaan uit vergoeding van inkomensschade, kosten voor revalidatie of om professioneel advies te krijgen van een psycholoog.
Meer informatie over de vergoedingenAntwoord op de meest gestelde vragen
-
Wat moet ik zelf betalen?
-
Waarom zou ik een gespecialiseerd letselschade bureau inschakelen?
Ten eerste: omdat je daar recht op hebt. Ten tweede: omdat je zo zeker weet dat jouw belangen optimaal worden behartigd. Wij houden ons uitsluitend bezig met de begeleiding van mensen die met letselschade zijn geconfronteerd. Wij weten dus precies wat wij op welk moment het beste voor jou kunnen doen. Dit leggen wij je ook duidelijk uit. Je weet zo altijd waar je aan toe bent.
Verzekeraars zetten hun beste mensen in, maar jij kunt dat ook!
-
Wat is smartengeld en heb ik er recht op?
Je hebt recht op smartengeld als je door toedoen van een ander gewond bent geraakt. Dit is in de wet geregeld. De hoogte van het bedrag hang af verschillende factoren: de ernst van het letsel, de duur van het herstel, de eventuele blijvende gevolgen, maar ook van jouw toekomst na de schade, denk bijvoorbeeld aan jouw carrière- en sociale kansen. Er zijn geen vaste regels voor het bepalen van de hoogte van jouw smartengeld. Het is een kwestie van goed onderhandelen en dat is precies wat wij voor je doen.
-
Krijg ik een vaste adviseur en komt deze aan huis?
Ja. Wij vinden persoonlijke begeleiding heel belangrijk. Gedurende het hele traject werk je met een vaste, persoonlijke expert die je altijd kunt bellen met al jouw vragen en zorgen. Om goed inzicht te krijgen van jouw situatie en omstandigheden, zal de expert ook bij je thuis komen. Wij werken door heel Nederland.
-
Mag ik het politierapport inzien?
Ja, daar heb je recht op. Aan de hand van jouw gegevens kunnen wij het politierapport voor je opvragen bij de Stichting Processen-Verbaal van het Verbond van Verzekeraars. Vervolgens kunnen wij dit naar je toesturen.
-
Ik ben als passagier gewond geraakt. Wat kan ik het beste doen?
Als passagier kun je normaal gesproken altijd de schade verhalen. Als je bij een eenzijdig ongeval betrokken was, kan dat bij de WA-verzekeraar van het voertuig waarin of waarop je jezelf bevond. Ben je slachtoffer van een ongeval waarbij meerdere partijen betrokken waren, dan kun je jouw schade vorderen als ’schuldloze derde’. Hiervoor geldt een speciale bedrijfsregeling waar Nederlandse verzekeraars zich aan moeten houden.
-
Heb ik ook een advocaat nodig?
Nee, die heb je alleen nodig als je moet procederen. Dat komt overigens zelden voor. Procederen kost vaak veel tijd en geld. Wij weten echter als geen ander hoe wij samen met jou, jouw letselschade in kaart kunnen brengen. Zo wordt het voor de verzekeraar vanzelf duidelijk wat zij aan je moeten betalen. Dan is een gang naar de rechter helemaal niet nodig. Als het vergoedingstraject dreigt stil te vallen, weten wij exact wat wij moeten doen om het proces weer op gang te krijgen.
Komen wij er met de aansprakelijke verzekeraar echt niet onderling uit, dan kun je onze advocaat inschakelen. Zo blijft de communicatie via de meest korte lijnen verlopen en heb je altijd een helder beeld van de gang van zaken.
-
Heb ik recht op schadevergoeding na een verkeersongeval?
Als u letsel heeft opgelopen bij een verkeersongeval waarbij een andere partij aansprakelijk is, heeft u over het algemeen recht op een letselschadevergoeding. Of u tijdens het ongeval nu bestuurder of passagier was van een voertuig, of als voetganger of fietser deelnam aan het verkeer.
-
Kan ik het medisch rapport inzien?
Ja, je hebt er recht op te weten waar je aan toe bent. Om uw letsel goed in kaart te brengen, maken wij gebruik van een medisch adviseur. Deze zal je volledig onderzoeken en in jouw belang een duidelijk rapport schrijven. Van deze rapportage krijg je vanzelfsprekend een afschrift. De rapportage zal zowel ingaan op de verwondingen die direct na het ongeval zijn geconstateerd, als op alle andere ongemakken die in de toekomst nog uit het ongeval kunnen voortkomen.
Het komt voor dat een medisch adviseur van de aansprakelijke verzekeraar in gesprek wil over de ernst en mate van het letsel. In dat geval zal onze medisch adviseur opkomen voor jouw belangen.
-
De verzekeraar heeft mijn schade al afgewezen, kunnen jullie mij nog helpen?
Zonder goede redenen mogen verzekeraars aansprakelijkheid niet afwijzen. Als je het niet eens bent met hun beslissing, kunnen wij de argumenten van de verzekeraar kosteloos voor je evalueren. Wij vertellen je vervolgens eerlijk in hoeverre je een kans maakt om geleden schade alsnog vergoed te kunnen krijgen. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.
-
Ik zoek een second opinion over mijn huidige letselschade-traject
Misschien heb je twijfels over jouw huidige letselschadetraject, maar weet je niet of deze gegrond zijn. Om dan duidelijkheid te scheppen kunnen wij jouw huidige zaak kosteloos evalueren. Lees hier meer over wat onze second opinion inhoudt.
-
Ik denk dat ik een whiplash heb, wat kan ik doen?
Meld je klachten in ieder geval zo spoedig mogelijk bij je huisarts. Jouw huisarts kan een diagnose stellen en de verdere medische behandelingen bepalen. Voor eventuele schadevergoeding rond een whiplash, kun je contact opnemen met ons voor een vrijblijvend advies.
Contact opnemen
Neem geheel vrijblijvend contact met ons op
Twijfel je of jouw schade verhaalbaar is? Neem dan kosteloos contact met ons op. Aan de hand van een korte bespreking van jouw situatie, kunnen wij je een realistisch advies geven over de kansen van jouw zaak.